Veelgestelde vragen

  • Het alarmsysteem
  • Gaat het om een draadloos systeem?

    Het systeem is compleet draadloos (behalve wanneer u buitencamera’s heeft) let op: de centrale heeft een vaste voeding nodig en een vaste internet verbinding.

  • Is het systeem te saboteren?

    Het systeem is uitgevoerd met ‘Crash and Smash Protection’, dat wil zeggen wanneer u probeert de componenten uit te zetten of te verwijderen van de gemonteerde plekken het systeem direct in alarm gaat, dit is ook zichtbaar bij de alarmcentrale.

  • Hoe groot is de centrale?

    U kunt de centrale vergelijken qua grote met een standaard internetmodem.

  • Is het mogelijk om een sirene aan te sluiten op mijn alarmsysteem?

    Heeft u interesse in een sirene, deze kan zowel binnen als buiten geplaatst worden. Wanneer u interesse heeft in een sirene binnen, dan kunnen wij een  basis alarmcentrale plaatsen waarin de sirene zit, deze produceert ruim 110 dB. Wilt u een sirene plaatsen aan de buitenkant van uw woning? Deze buitensirene produceert ruim 107 dB in combinatie met een flitser (kleur blauw).

  • Wat zijn de kosten?
  • Betaal ik installatiekosten?

    Een installateur komt het pakket bij u installeren voor een vaste lage prijs van 130,-. Kiest u naast de standaard producten voor extra producten, zoals beveiligingscamera buiten, deurbel met camera, sirene, dan zijn de installatiekosten op nacalculatie. Tijdens een vrijblijvend gesprek kan de adviseur een indicatie geven van deze kosten. Uiteindelijk komen we er altijd samen uit.

  • Ik kies voor een SecuritasHome pakket, wat is de looptijd van het contract?

    Wanneer u graag comfortabel wilt wonen in een veilige omgeving hoort daar een systeem bij wat goed up-to-date is en onderhouden wordt. Uiteraard zorgen wij hiervoor. Door dit op een betaalbare manier te laten doen heeft u bij ons geen investering, maar betaald u een vast bedrag per maand. Hiervoor wordt er een contract afgesloten met Securitas, die u 24/7 te woord kunnen staan, voor 5 jaar. Hierna is het contract per maand schriftelijk opzegbaar.

  • Komt er gratis een adviseur bij mij langs?

    Ja klopt! Het advies van de adviseur die langs komt is volledig gratis, vrijblijvend en zonder extra kosten.

  • Vanaf wanneer ga ik betalen?

    Vanaf de opleverdatum gaat u betalen.

  • Kan ik ook zelf installeren?

    De installatie dient door een door Securitas aangestelde erkende installateur te gebeuren.

  • Als er iets gebeurt
  • Als er iets gebeurt… Hoe snel is er dan iemand?

    U heeft een lijst van vijf personen aangemeld om te bellen. De meldkamer neemt deze lijst door om te zien wat er aan de hand is. Mochten zij niemand te pakken krijgen, dan sturen zij een surveillance langs op locatie. Aangezien wij een landelijke dekking hebben, is er vaak een surveillance snel ter plaatse om te constateren wat er aan de hand is. Dat geeft wel zo’n veilig gevoel.

     

    De lijst van contactpersonen wordt gecontacteerd bij een alarmmelding. Blijft reactie uit van uw kant? Dan komt Securitas snel in actie en beoordelen we op afstand de situatie door bijvoorbeeld het bekijken van de beelden van de (PIR)camera. Zij hebben een streeftijd van 22 minuten.

  • Wanneer ontvang ik een melding?

    In geval van een calamiteit, zoals een inbraak- of brandmelding, ontvangt u direct een melding op uw app en wordt deze doorgezet naar de Securitas alarmcentrale.

  • Wat gebeurt er als het alarm/rookmelder/CO melder af gaat?

    In geval van het afgaan van het alarm/rookmelder/CO melder ontvangt u direct een melding op uw app en wordt deze ook doorgezet naar de Securitas alarmcentrale. Zij zullen contact met u (of bij geen antwoord de andere contactpersonen van de lijst) opnemen om te horen wat er aan de hand is.

    Bent u in de buurt? Kijkt dan thuis even of alles goed is, zodat u dit terug kan koppelen aan de alarmcentrale.

  • Indien er sprake is van loos alarm?

    Mochten we niemand te pakken krijgen van de bellijst en er komt een surveillant op locatie en er blijkt gelukkig niets aan de hand te zijn, zijn hier geen kosten aan verbonden. Dit zit namelijk in de dienstverlening.

  • Praktisch
  • Zit er garantie op het systeem/producten?

    Wij bieden u betrouwbare kwalitatieve producten. Mocht er toch iets kapot gaan of storing geven, dan komen wij het direct vervangen. In uw welkomstpakket zitten de gegevens van de support afdeling die u ten allen tijde kunt bereiken om het samen zo snel mogelijk op te lossen.

  • Ik heb een huisdier, geeft dit problemen met het alarmsysteem?

    Als u huisdier niet meer weegt dan 27 kg is er geen probleem. Is dit wel het geval, neem dan contact op dan kunnen we advies geven. Let hierbij wel op de spullen die voor de PIR sensor staan(zoals banken, tafels etc.) Wanneer de afstand te kort is kan het systeem in alarm gaan bij beweging van uw huisdier.

  • Ik heb al een alarmsysteem. Kunnen jullie het ook hier op aansluiten?

    Wat goed dat u al in een veilige omgeving woont. Wellicht denkt u na over het toevoegen van extra producten of het systeem te vernieuwen. Wij werken met de nieuwste technologie. Om ervoor te zorgen dat het systeem zorgt voor comfortabel wonen in een veiliger omgeving nemen wij geen systemen over.

  • Kan ik na het tekenen van het contract nog opzeggen?

    14 dagen na installatie kunt U ook nog opzeggen. (Let op: installatie kosten worden dan niet vergoed)

  • Wat gebeurt er bij overlijden?

    Dit is erg vervelend om te horen. Wij wensen u dan ook veel sterkte. Bij het overlijden van de tekenbevoegden wordt het contract opgeschort. Hiervoor is een overlijdensakte nodig. Deze kan gestuurd worden naar de support afdeling van Securitas.

  • Hoe snel wordt het systeem geïnstalleerd?

    Wij zorgen dat het systeem zo snel mogelijk geïnstalleerd wordt, zodat u comfortabel kan wonen in een veilige omgeving. Gemiddeld is de monteur nog geen 2 uur bezig.

  • Blijft mijn systeem werken als de internet verbinding wegvalt?

    Uw systeem is aangesloten op de internetverbinding. Mocht deze verbinding wegvallen, dan zorgt de ingebouwde simkaart ervoor dat de centrale een melding krijgt wanneer het alarm af gaat. Uw huis is dus altijd veilig, ook als de internetverbinding wegvalt.

  • Blijft mijn systeem werken als de stroom is uitgevallen?

    Wanneer de stroom uitvalt, blijft het systeem werken. Er is namelijk een ingebouwde accu aanwezig en zodra de stroom is uitgevallen schakelt het systeem vanzelf over op de accu. Deze accu kan 48 uur lang voor stroomvoorziening zorgen. De ingebouwde simkaart zorgt er voor dat, zelfs wanneer de stroom is uitgevallen, de centrale een melding krijgt wanneer het alarm af gaat. Uw huis is dus altijd veilig, ook als de stroom uitvalt.

  • Hoeveel onderhoud heeft het systeem nodig?

    Het systeem is speciaal ingericht dat er geen controles nodig zijn voor onderhoud. Mocht er een storing voordoen zal de meldkamer deze binnen krijgen en dit zo spoedig mogelijk in samenwerking met u oplossen. Updates van de software vinden plaats op afstand, zolang u verbonden bent met het internet. Wij regelen dat voor u, zodat u zich daar geen zorgen om hoeft te maken!

  • Ik ga verhuizen, kan ik mijn alarmsysteem meeverhuizen?

    Uw gehele systeem kan worden meeverhuisd naar uw nieuwe woning.

  • Zit ik aan een contract vast?

    Contract van 5 jaar is tussentijds niet op te zeggen. De dienstverlening (alarmopvolging) is per jaar op te zeggen.

  • Het pakket is inclusief service/onderhoud. Wat houdt dit in?

    Het systeem staat gekoppeld aan uw applicatie. Deze geeft een melding aan wanneer het nodig is om uw systeem te updaten en of batterijen leeg zijn.

  • Applicatie
  • Mijn app doet het niet?

    Dat is vervelend. Kan het zijn dat u niet verbonden bent met het internet? Wanneer u problemen blijft ondervinden, neem dan gauw contact op met onze klantenservice, zodat we het samen op kunnen lossen.

  • Kan ik de temperatuur ook regelen via de app?
  • Kan ik licht en geluid ook regelen via de app?

    Licht en geluid regelen via de app is zeker mogelijk. Met behulp van de Smart Plug kunt u zelfs op afstand uw licht regelen. Ook ziet u het energieverbruik van het apparaat wat hierop is aangesloten. Handig om kosten te besparen op uw energie.

  • Wat kan ik met de app?

    Er is veel mogelijk met de app. Dankzij de mobiele applicatie heeft u altijd inzicht in de huidige situatie van uw woning. U kunt bijvoorbeeld uw verlichting op afstand beheren, waardoor het voor inbrekers heel moeilijk in te schatten is of u thuis bent of niet. Daarnaast heeft u altijd inzicht in wie uw huis binnenkomt door de monitor die u kunt bekijken via de app.

  • Camerabeveiliging
  • Ik wil alleen een camera, kan dat?

    Uiteraard is dit mogelijk. Alleen in elk pakket krijgt u een basis alarmsysteem, deze hoeft u niet te activeren. Hierdoor maakt u wel gebruik van uw camera, maar geen gebruik van uw alarmsysteem.

  • Hoeveel camera’s kan ik totaal laten installeren?

    In totaal kunt u vier camera’s installeren. Samen met een adviseur kunt u bepalen welke combinatie van camera’s het beste past bij uw huis en situatie, en zorgt voor de meest veilige omgeving.

  • Wat is er nodig voor de binnen camera?

    Het enige dat u nodig heeft voor de binnen camera is een stopcontact. Dit geldt voor zowel de camera’s die aangesloten zijn op het WIFI netwerk, als de camera’s die gebruik maken van een kabel.

  • Zijn de binnen camera’s ook voor buiten gebruik?

    De binnen camera’s zijn jammer genoeg niet geschikt voor gebruik buiten.

Beveilig jouw huis binnen 2 weken.
Dit is hoe het werkt:

Stap 1

Maak gratis en vrijblijvend een afspraak met een van onze adviseurs door te bellen met 088 555 4800 of via het formulier op onze website

Bel of mail vandaag nog!

Stap 2

Bepaal samen met een van onze adviseurs wat voor jou het beste SecuritasHome pakket is.

Binnen 1 week!

Stap 3

Een installateur komt het pakket installeren voor een vaste lage prijs van 130,-*

Binnen 2 weken!

Stap 4

Holland is weer iets veiliger en jij geniet van een veilig gevoel!